måndag 12 januari 2015

Lite ny information

Hej!
 
God fortsättning på det nya året!
Hoppas ni alla fått vara friska under jul och känner att det är ett nytt år med nya möjligheter.
 
Vi har startat skolan med att blicka framåt.
Vad vill jag med 2015?
Alla elever har fått göra en målbild kring det nya året.
 
Vi har målat teckningar och tränat på skugga.
Vi har skrivit små dikter/berättelser till.
Vi har lekt med en tändsticksask - är den öppen eller stängd?
Vi har pratat om det som hände i Paris.
Vi har slöjdat.
Vi har börjat ha prov i matematik.
(små låtsasprov för att öva oss inför na-proven)
Vi har skrivit sagor och sett på sagomattan.
Vi har börjat med No-luft
 
Varför målar man inte vingarna på ett flygplan?
 
Den frågan har eleverna fått diskutera i grupper idag.
Jag har inte gett ut något svar, vilket vissa inte var så nöjda med.
Svaret kommer nästa vecka. ( Om de inte redan har tagit reda på det.....)
  • Christan kommer att vara i klassen nu fram till sommarlovet under skoltimmarna. Han kommer dock inte arbeta på klubben på eftermiddagarna.
  • Vi börjar med en ny läxa idag - rättstavning. Eleverna har fått ta ansvar i att berätta för er hur läxan ska gå till. De har även tagit hem en informationslapp till er där allt står. (Skulle nu ert barn glömt allt detta får hen komma till mig och be om nytt papper/info.) Läxan kommer att förhöras på torsdagar och de får en ny på fredagar.
  • Vi börjar med läsläxan nästa vecka.
  • Vi kommer att åka skridskor under v. 5. Återkommer så fort jag vet datum.
  • Vi har inte fått in fem föräldrar som kan åka och bada med klassen. Vi ska ha klassråd på torsdag för att diskutera vidare om vad vi kan göra. Har ni några förslag? Maila gärna!
  • Vi kommer att vara ute på onsdagar. Viktigt med bra kläder - överdragsbyxor/regnbyxor, varma skor, mössa, vantar. Nästan alla barn (som älskar att vara ute i skogen) blir blöta så här års. Lägg ett par extra byxor och extra sockor i den gröna lådan. Det underlättar!
  • Vecka 7 är det  sportlov.
  • Nationellaproven börjar under v.11 och avslutas ca: v.17. Undvik att res bort då!
 
Tveka inte att höra av er till mig om det är något ni vill fråga om eller prata om.
 
Maila mig. Vill ni att jag ringer upp? Skriv det i mailet så ringer jag så fort jag kan.
 
 
Mvh Linda Olsson
     
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar