fredag 5 december 2014

Vecka 49

Hej!
 
 
 
Här är vår julkalender.

 
Här tänder vi vårat ljus.

      Här river dom berget.
 


                                                                                   Här i fontiden

                                                                           Vi  skriver om oss i  fontiden.

Vi som bloggar är Sebastian L och Kevin K

Det är snart luciadisco!

 
 
Info från fröken:
 
  • Under veckan så har Jenny och jag varvat med att undervisa klassen. Vi tränar oss på att skriva fakta texter och sagotexter med en tydlig röd tråd i. I matematiken har vi arbetat mycket med de fyra olika räknesätten och räknesagor. Vilket räknesätt måste vi använda för att lösa uppgiften?
  • På fredag är det lucia. Vi är bjudna på skolans luciatåg som är kl 10:00 på fredag. Musiklektionen utgår denna dag.
  • Jag undrar om det finns någon förälder som har tid och lust att skänka pengarna, som vi tjänade på klassfesten, till barncancerfonden och WAP? (Hämta pengarna hos mig och sätta in dem på resp. konto samt fotografer kvitton/bevis och maila till mig)
  • Jag känner att jag inte har fått in någon bra struktur med läxorna i år. Jag vill inte bara ge läxa i all hast utan att ha en bra tanke med läxorna. Mitt fokus nu är att skapa bättre struktur nästa år. Vi kör på läsläxorna en vecka till sedan blir det paus till januari 2015.
  • Klassen ska ha en julpysseldag onsdagen den 17 december. Till den behöver vi toarullar. Spara gärna hemma och skicka med under nästa vecka.
  • Sista skoldagen är fredagen den 19 december. Barnen har skola mellan 8.00-11.00 och därefter är det klubben.

Trevlig andra advent! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar